פיזיותרפיה לפגים: חשיבות הפיזיותרפיה ההתפתחותית בפגייה ובהמשך

מאמר חדש שופך אור על יתרונות ההדרכה המקצועית של פיזיותרפיסטים התפתחותיים להורי הפגים בפגייה:

ברוב הפגיות עובד צוות רב מקצועי הכולל בתוכו פיזיותרפיסטית התפתחותית מיומנת בתחום. לפיזיותרפיה ההתפתחותית חשיבות רבה בטיפול ובמעקב בתינוקות וילדים שנולדו טרם הזמן (ומוגדרים פגים).

מאמר חדש של Pediatrics (מיולי 2016) מציג מחקר בו חולקו פגים באופן אקראי לשתי קבוצות (בעודם בפגייה), כשקבוצת המחקר קיבלה הדרכה התפתחותית על ידי פיזיותרפיסט. ההורים הודרכו לתרגל פעמיים ביום. 

הערכה נוספת של הפג בשבוע 37  מצאה כי קבוצת המחקר (לעומת קב’ הביקורת – בה קיבלו טיפול תומך בלבד), הראתה יכולת טובה ביותר בצורה מובהקת בתפקוד המוטורי (אבחון בינל’ TIMP המבוצע גם בארץ).
מסקנות החוקרים – מומלץ לספק להורים התערבות מוקדמת על ידי פיזיותרפיה עוד בתקופה הראשונית, מחקר זה ממשיך ויפרסם בעתיד מסקנות לאורך שנתיים של מעקב.

חשוב לדעת כי מומלץ לפגים להשאר במעקב של מכון להתפתחות הילד ולקבל הדרכה התפתחותית (וטיפול בהתאם לצורך) מאנשי מקצועות הבריאות ההתפתחותיים המורשים (פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ודיאטנים קלינים), ובמקרה הצורך שווה וכדאי להעזר ולקבל תמיכה והדרכה מהצוות הטיפולי הריגשי במכונים ובקליניקות (עו”סים קליניים ופסיכולוגים התפתחותיים).

מדוע מומלץ להורי פגים לדרוש לקבל הדרכה בתחום המוטורי מפיזיותרפיסט התפתחותי? משום שהפיזיותרפיה הינה מקצוע מורשה ממקצועות הבריאות, אשר המוסמך בו למד שנים במוסד מוכר, עבר בחינת רישוי וקורסי על מתאימים. כמו כן הטיפול הינו טיפול מבוסס ידע קליני ומבוסס מחקר- זהו מקצוע החוקר את עצמו ואת יעילותו, ופועל באופן בינלאומי ורב מקצועי – בשיתוף כלל מקצועות הבריאות.

לתקציר המאמר- לחצו כאן

 

 

 

 

נהנתם מהפוסט? רוצים לשאול או להעיר? מוזמנים פה בתגובות!