קורונה טיים: המלצות וקישורים למשחקי תנועה ביתיים ומקופסא

אנחנו בבית עם עניין הקורונה, וגם אם הילדים הכי שקטים ורגועים (ועסוקים בבהייה מול איזה מסך), אני מזכירה לעצמי שהם חייבים להוציא אנרגיה, וכמה שיותר. ארגון הבריאות העולמי ממליץ על שעה פעילות ביום לפחות, ברמה בינונית – גבוהה. כרגע נראה שקשה מאוד להגיע לזה.

אז בין מטלות הבית שהם מתבקשים בנימוס ייקי לעשות כאיסוף קיפול וסידור כביסה, ריקון מדיח ועזרה במטבח, ובין אימוני ZOOM שהמדריכים בחוגי הספורט מארגנים להם, אני משלבת בשגרה הביתית הקורונאית החדשה משחקי תנועה ביתיים שיוסיפו קצת ענין, תחרותיות, ובדרך כלל – מייצרים הרבה צחוקים וממש משפרי אוירה.

אני אציג משחקים שאפשר לעשות בעצמנו, אבל הרבה פעמים הרעיון של משחק קופסא, עם חוקים וכללים, מוסיף עוד עניין וחדשנות. אז אם אתם רוצים להכין (עם הילדים!) משחקי תנועה או להזמין ולשלוף מהמשלוח משחק חדש הנה כמה רעיונות:

הלינקים למשחקי הקופסא דרך תכנית שותפים של אמזון (אותו המחיר עבורכם!). לפרטים לחצו כאן.

לגילאי 3 ומעלה: משחק הקופסא הראשון- הקרוקודילים המקפצים (תרגום חופשי):

המשחק החמוד הזה משלב קוביות מתנפחות, תורות וכרטיסיות. הלוח הוא בעצם משטח גדול ולכן מאפשר ומעודד תנועה, מפני שהילד קופץ את המהלכים שלו על השטיח (ואז מניח את הדמות). יש רמות שונות למשחק ולכן הוא ישאר לאורך זמן רב יותר. המשטח גדול ומאפשר תנועה רבה לאורכו. הילד מתרגל זיהוי צורות וצבעים בלי לשבת בשקט, אלא לעמוד ולקפץ. כיף!

משחק הקרוקודילים. לחצו על התמונה להגיע ללינק של המשחק

משחק לרכישה או הכנה עצמית: מגילאי 3 ומעלה (למרות שכתוב 5): האדמה היא לבה!

לחצו על התמונה ללינק למשחק

משחק חמוד שכיף להכין לבד. מעין משחק הכיסאות ותרגול שיווי משקל בעמידה על הרצפה.
מפזרים ניירות צבעוניים (או סול כדי שיחליק פחות) בצבעים וגדלים שונים. אלו אבני דריכה המקומות הבטוחים וכל שאר הרצפה לבה רותחת!! על חלק מהמשבצות סמנו X – מי שידרוך עליהם יקבל פתק עם משימה מוטורית.

מכינים פתקים עם משימות כמו לעמוד על רגל אחת/להתכופף/לגעת ברגליים, לגעת עם יד בכף רגל נגדית, לקפוץ ולנחות על המשבצת וכו’ – לפי רמת השחקנים.

מנחה המשחק (או כל שחקן בתורו) מסובב חוגת צבע או קוביית צבע – אפשר להכין לבד חוגה (אספתי לכם רעיונות בפינטרס בתיקיה מיוחדת כאן) או להדביק מדבקות צבעוניות או צבע על קוביה.

המשתתפים צריכים לקפץ ולעמוד בתוך גבולות הצבע שנבחר. ניתן לחלוק משבצת צבע. בכל תור המנחה לוקח משבצת צבע אחת, עד שנותרות מעט. אם בטעות יצאת מהמשבצת, נפסלת. מנצח מי שנשאר אחרון!
כללי זהירות: זהירות מהחלקה. במשחק הקופסא הנמכר המשטחים לעמידה מחומר נגד החלקה,כמו סול.
למרות שעל הקופסא כתוב 5, אפשר במיוחד בבית עם מספר ילדים מעל גיל 3, לצרף את הקטנים בתיווך מתאים.

לגדולים יותר- 5 ומעלה- משחק יוגה עם הילדים לרכישה או להכנה עצמית:

אנחנו מאוד אוהבים את המשחק הזה. הוא משלב הרבה תנועה עם הומור (חלק מהקלפים דורשים לעשות כל מיני עמידות עם בני זוג וזה ממש משעשע), תחרותיות (מנצח מי שהשיג קלף מכל צבע) ומתאים לגילאים מגוונים. אם הצלחת לעשות את מה שמצויר לך על הכרטיס למשך 10 שניות (להישאר בתנוחה היוגית) קיבלת את הקלף. הקופסא נוחה כי הקלפים נמצאים בתוכה, אבל ניתן להכין משחק כזה לבד בהדפסה של כרטיסי יוגה חינמיים (אספתי לכם אתרים שמציעים כרטיסי יוגה חינמיים בתיקייה בפינטרסט). אפשר להדביק אותם על ניירות צבעוניים או לשחק פשוט בערימה שכל אחד שולף בתורו ומי שהשיג ראשון 5 כרטיסיות מנצח….

הדמויות בחוגה מוסיפות אקשן – אפשר לבחור איזה צבע לקבל, לקחת לשחקן אחר את הקלף חזרה לקופה וכו’. ממש משחק כייפי.

לחצו על התמונה להגעה ללינק למשחק

החיסרון של המשחק הזה גרם לי ליצור משחק יוגה בעצמי 🙂 אם אחים בגילאים שונים משחקים במשחק, לגיל וליכולת המוטורית יש יתרון מבחינת הניצחון במשחק. זה מתסכל את הצעירים והאמת, אין בכך צורך וטעם. אבל לתחרות וניצחון במשחק כן יש מקום בחיי הילד התמפתח ולכן יצרתי את כתמי צבע – משחק לוח ליוגה ותנועה שאתם יכולים לרכוש במחיר ממש צנוע, להדפיס, להכין ולשחק בכיף כל המשפחה!

לחצו על התמונה להגעה לדף המוצר בחנות האמריקאית שלי! תמצאו את כל הפרטים על המשחק.

לכל גיל – הכנת מסלול

האם יש משחקי תנועה טובים יותר ממסלולים?. באמת, זו אחת מהנאות החיים בעיני, מסלול. אולי בגלל שבבסיס אני פיזיותרפיסטית ילדים, אני מתרגשת ובודקת כל מסלול חדש שאני רואה בפינטרסט. הכנתי תיקיה שלמה של מסלולים שמתעדכנת על בסיס קבוע. אפשר לשלב טיפוס על הספה, קפיצה מאיזו נקודה לשטיח, מעבר במנהרה שיצרתם מכיסאות האוכל ועוד ועוד.

הנה דוגמא קטנה למסלול שהכנתי מניירות רגילים. עדיף מסול או קרטון אבל היה לי חשוב לייצר תבנית להורים לטיפולים מרחוק בתקופת הקורונה. זה הזמן להשטיח קרטונים גדולים ולייצר מהם שטיח לקפיצות. אפשר לצייר את הרגליים של הילדים עצמם. הילדים יכולים לצבוע את המסלול. כללי זהירות – סכנת החלקה עם ניירות. אתם מכירים את הילד שלכם ואת רמת הפעילות שלו. התאימו את המשטח והיציבות שלו לילד (ושוב, יש המון רעיונות למסלולים בפינטרסט שלי על מסלולים!)

כמה מסלולים פשוטים ראשוניים, תהיו יצירתיים.

היתרון בהכנת חלקים נפרדים לכל הרגליים והידיים היא האפשרות לשחק עם המסלול ולייצר שינויים. גם הילדים יכולים להמציא לעצמם מסלול. זו דרך נהדרת לגרום לילדים ללכת למקלחת או לפעילות הבאה – להמציא להם מסלול – או שיבנו בעצמם. הנה לינק לסרטון קצר שהעליתי לדף שלי בפייסבוק עם דוגמא

מי שממש רוצה להשקיע- או לחבריי בעלי הקליניקות: יש לאמזון ידיים ורגליים עמידים ואיכותיים:

וגם יש לי קובץ מגניב עם הסברים הדרכה וצילומים שיצרתי בנושא! הסברים להורים, שיהנו מהם גם גננות וצוות התפתחותי והדפסים מהממים של כפות ידיים ורגלים לקנייה בחנות שלי:

רוצים משחק מוכן כאן ועכשיו? מה דעתכם לקנות ולהדפיס?

הכירו את המשחקי יוגה ותנועה שלי להדפסה והכנה בייתית! בקרו בחנות האטסי שלי כדי ללמוד עליהם יותר!

רוצים לקרוא עוד?

פוסט זה הוא חלק מסדרת פוסטים בנושא משחקים תנועתיים:

לחצו על התמונה להגעה לפוסט
לחצו על התמונה להגעה לפוסט

מקווה שקיבלתם הרבה רעיונות, קישורים וחשק ליצור עוד משחקים תנועתיים לילדים וגם לכם. המצב רוח עולה עם כל משחק תנועתי, והצחוקים מרוממי נפש 🙂

מכירים את כל הדפים שלי?

  • דף ההמלצות הרשמי שלי באמזון מתעדכן על ידי כל כמה ימים!! הוא מהמם! מחולק לקטגוריות ומציע המלצות למשחקים ומוצרים לפי גיל, נושא או שלב התפתחותי (המחיר זהה עבורכם, זוהי תכנית שותפים).
  • דף הפייסבוק הישראלי שלי פעיל ביותר בימים אלו, מסיבות קורונאיות. לחצו פה לבקר ולעקוב.
  • הדף האמריקאי שלי – לחצו פה להכיר ולעקוב. אני משתפת בתכנים מרתקים באנגלית בדף על בסיס קבוע.
  • וכמובן מוזמנים להרשם לבלוג ולקבל ישירות למייל את הפוסטים החדשים.

להתראות, גליה

יש לציין כי הפוסט אינו בא לתת המלצות רפואיות ספציפיות, ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים ועם הפיזיותרפיסט ההתפתחותי שמטפל בילדכם. זהו פוסט אינפורמטיבי שבא לשפוך אור באופן כללי ואינו תחליף לבדיקה והדרכה של אנשי מקצועות הבריאות המורשים.

2 תגובות בנושא “קורונה טיים: המלצות וקישורים למשחקי תנועה ביתיים ומקופסא

נהנתם מהפוסט? רוצים לשאול או להעיר? מוזמנים פה בתגובות!