על ציוד תינוקות- טיולים וטיולונים

בפוסט הקודם התייחסתי לשיקולים ברכישת עגלת תינוק, וכיצד ניתן להשתמש בה באופן מעניין ומתאים יותר לתינוק, מבחינה התפתחותית.

לא שכחתי שהבטחתי בפוסט הקודם, מילה על טיולונים מומלצים. הורים רבים מחפשים טיולונים מתקפלים, קלי משקל, שלא תופסים מקום באוטו, וגם לפעמים (אבל לא תמיד) – זולים.

פוסט זה הינו חלק מסדרת פוסטים בנושא ציוד מותאם לתינוקות וילדים. פוסטים נוספים בסדרה:

מגיע הרגע, שההורים מתבוננים בעגלה היקרה והכבדה אותה רכשו, ומחליטים: ‘די. אנחנו עוברים לטיולון. כבד לי, אין מקום באוטו, לא נוח …’ ועוד ועוד. מעבר ל’חבל’ הפולני שלי, על המחיר הגבוה של העגלה, שככה עוברת לה מהר כל כך למחסן, יש לי גם התייחסות ל’רכישה הבאה’, והמלצות למאפיינים של טיולונים מומלצים :

 פעמים רבות הטיולון אמנם קל משקל, קל קיפול, קל בהכל- אבל המחיר לפעמים הוא ירידה באיכות ההושבה או הישיבה העצמאית של התינוק/ילד.

בידקו כשאתם רוכשים את הטיולון- האם יש תמיכה מספקת לגב ולישבן? האם ניתן לשנות תנוחה ולשכב? איך הילד נראה בפנים?

וכן- לדעתי צריך להושיב את הילד בחנות בעגלה כדי להבין האם יושב כולו כפוף ו’נוזלי’, חסר תמיכה, או זקוף ומרוצה, יכול להזדקף, להישכב, להשען לאחור…. כי גם תינוק שכבר מתיישב לבד, בעגלות (טיולונים) מסויימות/ים נראה שאינו יושב טוב.

גם לקראת גיל שנתיים טוב לפעוטות לשבת טוב ולא 'להישפך'

גם לקראת גיל שנתיים טוב לפעוטות לשבת טוב ולא ‘להישפך’

העניין רלוונטי במיוחד אם הטיולון נרכש לצורך טיול: אתם מתכננים טיסה, נוסעים לנופש… ומעוניינים כי התינוק/פעוט ישהה בטיולון זמן רב, ובטח ישן בו – מגיעה לו היכולת לשנות תנוחה- לשכב על הצד, על הגב, על הבטן….

ולא… זה לא מייקר את העגלה, אפילו ההיפך. לאחרונה העגלות המעוצבות באות בעיני על חשבון הנוחות של התינוק. לדעתי, זכות התינוק והפעוט לאפשרות של שינוי תנוחה (להשכב אחורנית בישיבה מוטית לאחור זו לא שכיבה, זו הטיית הישיבה לאחור….).

כן – העניין גם משמעותי לפעוטות בני שנתיים ומעלה אשר מסתובבים לעיתים עם עגלה- גם להם טוב לשבת בעגלה שמאפשרת ומעודדת מנח טוב, ולא כפוף ומעוגל. אין סיבה שילד יקבל ‘פידבק’ לישיבה כל כך לא פעילה, שלא מעודדת את גופו לעבודת ייצוב טובה.

אתם יותר ממוזמנים לכתוב מנסיונכם ולהשמיע את דעתכם…

בינתיים בדף הפייסבוק שלי אפשר להתעדכן גם בהמלצות לטיולונים שמאפשרים שכיבה, ואתם מוזמנים!

להתראות, גליה

יש לציין כי הפוסט אינו בא לתת המלצות רפואיות ספציפיות, ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים ועם הפיזיותרפיסט ההתפתחותי שמטפל בילדכם. זהו פוסט אינפורמטיבי שבא לשפוך אור באופן כללי ואינו תחליף לבדיקה והדרכה של אנשי מקצועות הבריאות המורשים.

4 תגובות בנושא “על ציוד תינוקות- טיולים וטיולונים

  1. פינגבאק: עגלות תינוק בהקשר התפתחותי | לשבת לקום פיזיותרפיה התפתחותית בעמק

  2. פינגבאק: בחירת שולחן וכיסא לפינת המשחקים של הילדים | לשבת לקום פיזיותרפיה התפתחותית בעמק

  3. פינגבאק: בחירת שולחן וכיסא לפינת המשחקים של הילדים | My great WordPress blog

  4. פינגבאק: בחירת שולחן וכיסא לפעוטות לבית

נהנתם מהפוסט? רוצים לשאול או להעיר? מוזמנים פה בתגובות!