בחירת שולחן וכסא לפינת המשחקים של הילדים

אשמח להמליץ לכם הפעם על בחירת שולחן וכסא לפינת הילדים:

סביב גיל שנתיים הורים רבים מעונינים לרכוש לילדם שולחן וכסא לפעוטות, לפעילות ומשחקים. כדאי לדעת כי לבחירה שלכם יכולה להיות השפעה לטובה על שכלול היכולות של הילד, ולאו דווקא הקנייה היקרה או האופנתית היא הטובה מכולן.

פוסט זה הינו חלק מסדרת פוסטים בנושא ציוד מותאם לתינוקות וילדים. פוסטים נוספים בסדרה:

כפיזיותרפיסטית התפתחותית, אחד התפקידים שלי הוא לבדוק כיצד מתאפשרת לילד סביבה המאפשרת לו מקסימום פיתוח ושכלול יכולות (כלומר – התנסות נוחה ויעילה כדי שיצליח- למשל לצייר, לגזור).

חשוב לדעת- שולחן וכיסא מתאימים – או בדיוק ההיפך- לא מתאימים, יכולים להשפיע על איכות ההתנסות. כלומר, כמו בהתפתחות תינוקות, גם אצל הפעוטות יצירת סביבה התפתחותית מותאמת עבורם תשפיע לטובה על היכולת שלהם להצליח ולשכלל את היכולות שלהם.

כשההתנסות נעימה ומוצלחת – אני כילד רוצה לנסות עוד (ובכך להשתפר עוד !). אבל, אם הכיסא והשולחן זזים לי, לא יציבים, הכוס מים של המכחולים נשפכת, הכיסא לא מתאים לי לגודל…גם הילד וגם ההורים יעדיפו לא ליצור בבית וישאירו את כל היצירה – לגן. וחבל! בבית יש סביבה ייחודית שיכולה להיות משמעותית ליצירה, הצלחה ולמידה מהצלחות!

הצורך לשולחן וכסא לפעוטות עולה עם התחלת התנסויות חדשות: לציור, לבצק, ליצירה ועוד… (אני ממש לא ממליצה ששם הילדים יאכלו את הארוחות שלהם- פרטתי על כך בפוסט בנושא כיסאות אוכל )

ולכן יש לי כמה הצעות להורים (וכמובן לצוותים חינוכיים):

שימו לב שאני מעלה גם המלצות מדף ההמלצות שלי באמזון, בתכנית שיתופים (להסבר לחצו כאן). בחדר הטיפולים שלי, אני מנסה עם ילדים שבטיפול מספר כיסאות ושולחנות, כדי למצוא את מה שמתאים ביותר עבורם- צילמתי עבורכם מספר דוגמאות, ואעלה עוד דוגמאות מחנויות ברשת.

1. שולחן וכסא לפעוטות מפלסטיק –

למי שמעדיף- יש אפשרויות טובות! אני אוהבת את שבתמונה: נרכש בכתר פלסטיק, והוא כמו שולחן פיקניק, בעל ספסלים מחוברים: היתרון הוא שהכיסאות לא בורחים לילדים, נוח מאוד לשבת מולו, גובהו נמוך ומתאים לפעוטות, ויציב ביותר.

שולחן פיקניק מפלסטיק
שולחן פיקניק מפלסטיק

יש גם לליטל טייקס:

2) שולחן וכסא לפעוטות מעץ-

 היתרון של עץ, על שולחן וכיסא רגילים מפלסטיק, הוא הכובד והיציבות. לא כל תזוזה ‘מעיפה’ את כל הכיסא והשולחן (ומפריעה לעבודה – הציור נמרח, כלי המים נשפך, וכו’).

שולחן אחד מעניין שיש באיקאה מעץ, בעל רגליים שניתן לשנות את גובהן- מצויין לצורך התאמה לגובה של הילד

שולחן לילדים של איקאה בעל רגליים מתכוונות בגובהן
שולחן לילדים של איקאה בעל רגליים מתכוונות בגובהן

בכל מקרה, לשולחן בגובה אחיד מומלץ להניח תחתיו קופסא יציבה, כיסא או שרפרף כדי לאפשר לילד להניח עליהם רגליים. המטרה היא לאפשר לרגליים מגע מלא (עקב ורגל מלאה). זה בסדראם יזיז את הרגליים ולא ירצה תמיד. כשכפות הרגליים מונחות, יש השפעה לטובה על היציבה, ואפשר להתפנות ולשכלל יכולות נוספות: בציור, משחק מאתגר, גזירה ועוד….

שולחן מעץ עם שרפרף תחתיו להנחת הרגליים
שולחן מעץ עם שרפרף תחתיו להנחת הרגליים

3) בחירת כסא –

לא חייבים לרכוש ‘סט’! ולא תמיד חייבים כיסא עם משענת! שרפרף יציב (די כבד), בגובה נמוך -כפות הרגליים מונחות על הרצפה, והשולחן מולו יציב- יכולים לאפשר לילד ישיבה מעולה. 

נסו שרפרפים שיש בבית (יציבים), בצורות שונות ובגבהים שונים!

הנה דוגמא לשרפרף שמאפשר תנועה ותזוזה (יש ילדים שזה דווקא עוזר להם להתרכז). שימו לב שהגובה משתנה בשביל הנחת כפות הרגליים. דוגמאות:

בדף ההמלצות שלי באמזון תוכלו למצוא רעיונות לתכנון פינת יצירה וללמידה מהבית עם רעיונות חדשים וכיסאות יציבים ודינמיים! לחצו פה להגיע לרשימה. 

מקווה שקיבלתם רעיונות חדשים! 

ואם יש לכם המלצות משלכם, אשמח אם תעלו תמונות לפוסט בנושא בדף שלי בפייסבוק – הנה פה

כמובן שמוזמנים להרשם לבלוג (בדף למעלה משמאל, או בתחתית בצפייה מהנייד), ולהתעדכן בפוסטים חדשים..

להתראות, גליה

יש לציין כי הפוסט אינו בא לתת המלצות רפואיות ספציפיות, ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים ועם הפיזיותרפיסט ההתפתחותי שמטפל בילדכם. זהו פוסט אינפורמטיבי שבא לשפוך אור באופן כללי ואינו תחליף לבדיקה והדרכה של אנשי מקצועות הבריאות המורשים.

נהנתם מהפוסט? רוצים לשאול או להעיר? מוזמנים פה בתגובות!